איך מקימים אתר למסעדה?

יש מעט מאוד מסעדות בימינו שאין להן אתר אינטרנט, ולו רק כדי להנגיש לציבור מידע כמו שעות פעילות ואת התפריט שלהן. אתר מסעדה מאפשר לכם לחשוף את עצמכם לקהל רב, וגם לאפשר לאנשים להזמין מקום ישיבה מראש ואפילו משלוחים עד הבית. מדוע כל מסעדה צריכה אתר וכיצד תבנו אחד כזה בעצמכם? במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא את כל מה שחשוב לדעת בנושא.

זהו את המטרות העיקריות של האתר שלכם

לפני שתצללו לתוך הפרטים הטכניים, חשוב להבין מה אתם שואפים להשיג מפתיחת אתר למסעדה שלכם. הינה כמה מטרות נפוצות להקמת אתר למסעדה:

  • מתן תפריט אונליין לצפייה ללקוחות פוטנציאליים
  • יכולות הזמנה מקוונות – הזמנת מקום מראש לישיבה במסעדה, טייק אווי ומשלוחים עד הבית
  • הצגת המלצות וביקורות של לקוחות
  • שיתוף ההיסטוריה, החזון והמשימה של המסעדה

בחרו שם דומיין מתאים

שם הדומיין שלכם הוא כתובת אתר האינטרנט שלכם שאותה הלקוחות צריכים להכניס כדי להגיע לאתר שלכם. הינה ההמלצות לבחירת דומיין מוצלח:

  • שם בלתי נשכח: שמות קצרים וקליטים שקל ללקוחות לזכור
  • שם רלוונטי: באופן אידיאלי, הדומיין צריך לשקף את שם המסעדה או המותג שלכם
  • סיומת .co.il: זוהי הסיומת הרשמית של אתרים בישראל. כמובן יש גם אתרים עם סיומות כמו .com ועוד, אך הסיומת הזאת תבטיח שכולם ידעו שמדובר באתר ישראלי אמין

החליטו על ספק אחסון אתרים

כדי שאתר אינטרנט יהיה פעיל ולקוחות יוכלו לגשת אליו, תצטרכו לבחור בספק שיאחסן את האתר שלכם על השרת שלו. על אף שיש ספקים רבים זמינים בשוק, חשוב שתבחרו אחד המציע זמן פעולה תקינה מעולה, תמיכת לקוחות מסביב לשעון ומחיר המתאים לתקציב שלכם.

בחירת פלטפורמה

עכשיו כשיש לכם מטרה, דומיין וספק לאחסון, הגיע הזמן להחליט על הפלטפורמה שבה האתר שלכם ייבנה. בשלב זה תוכלו להשתמש בפלטפורמות לבניית אתרים המותאמים למסעדות. פלטפורמות אלו מספקות בדרך כלל תבניות ופונקציות ספציפיות למסעדות כגון מערכות הזמנות מקוונות, תצוגות תפריטים ולוחות שנה של אירועים. כמה אפשרויות פופולריות כוללות את WordPress (עם ערכות נושא למסעדות), Wix ו-Squarespace.

עיצוב ידידותי ללקוח

העיצוב והפריסה של האתר שלכם צריכים להיות אסתטיים וידידותיים למשתמש. הינה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  • תאימות למכשירים ניידים: לקוחות רבים יבקרו באתר שלכם מהמכשירים הניידים שלהם. ודאו שהאתר שלך נראה ומתפקד היטב הן במחשב והן בנייד.
  • תמונות באיכות גבוהה: הציגו באתר תמונות מעוררות תיאבון של המנות שלכם, של פנים המסעדה וכל אמצעי חזותי אחר המציג היטב את המותג שלכם
  • ניווט קל: ודאו שהמבקרים באתר יכולים למצוא בו בקלות מידע חיוני כגון התפריט העדכני, פרטי יצירת קשר ומערכת ההזמנות

 

 

שילוב תכונות חיוניות

אתר אינטרנט של מסעדה הוא לא רק אמצעי ויזואלי. הוא צריך להיות גם בעל פונקציות הרלוונטיות לבעלים וללקוחות. הינה כמה תכונות שהן בגדר חובה באתר:

  • תפריט מקוון: ודאו שהתפריט שלך ברור, קל לקריאה ומעודכן. אתם יכולים גם לשקול שילוב תמונות של מנות
  • פרטים ליצירת קשר: פרסמו את מספר הטלפון, כתובת הדוא"ל והמקום הפיזי של המסעדה באופן בולט
  • מערכת הזמנות: אם אתם מקבלים הזמנות, מומלץ להטמיע באתר מערכת פשוטה למשתמשים להזמנת שולחנות ומשלוחים דרך האינטרנט
  • ביקורות לקוחות: הציגו ביקורות והמלצות לבניית אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

כדי להבטיח שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את המסעדה שלכם כאשר הם מחפשים באינטרנט, חשוב לעשות אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. הינה כמה שיטות SEO בסיסיות לאתר מסעדה:

  • שימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן, בכותרות מטא ובתיאורים
  • יצירת תוכן איכותי, כגון פוסטים בבלוג על המטבח או האירועים המתרחשים במסעדה
  • הבטיחו שהאתר שלכם נטען במהירות וידידותי לקריאה מהנייד
  • פתחו פרופיל "Google לעסק שלי" כדי שהעסק שיופיע בחיפושים מקומיים

עדכון קבוע של האתר

המסעדה שלכם תעבור שינויי תפריט, תקיים אירועים שונים במהלך השנה ואפילו תצא לחופשה קצרה לשיפוצים מדי פעם. חשוב שתעדכנו כל שינוי באתר כדי לספק מידע מדויק ללקוחות וגם כדי להראות להם שאתם פעילים ומעורבים ושלאתר שלכם יש ערך רב.

ניטור וניתוח של ביצועי האתר

ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר, חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו. כלים כמו Google Analytics יכולים לספק תובנות לגבי כמות המבקרים, ההתנהגות שלהם באתר שלכם ועוד. על ידי ניתוח נתונים אלו, תוכלו להחליט כיצד להמשיך ולשפר את האתר עצמו ואת הדירוג שלו בגוגל.

לסיכום

אתר אינטרנט למסעדה שלכם הוא אמצעי נהדר לספק במהירות וביעילות מידע ללקוחות מכל הארץ והעולם על העסק שלכם. חשוב לעדכן את האתר לעיתים קרובות כדי שיהיה בו מידע אמין, ואם רלוונטי גם להוסיף מערכת להזמנת מקומות במסעדה או טייק אווי ומשלוחים. אל תשכחו לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש כדי שהוא יופיע בתוצאות גבוהות יותר בגוגל, וכך העסק שלכם יקבל חשיפה גדולה יותר ללקוחות פוטנציאליים.

נגישות