יש מעט מאוד מסעדות בימינו שאין להן אתר אינטרנט, ולו רק כדי להנגיש לציבור מידע כמו שעות פעילות ואת התפריט שלהן. אתר מסעדה מאפשר לכם לחשוף את עצמכם לקהל רב, וגם לאפשר לאנשים להזמין מקום ישיבה מראש ואפילו משלוחים עד הבית. מדוע כל מסעדה צריכה אתר וכיצד תבנו אחד כזה בעצמכם? במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא את כל מה שחשוב לדעת בנושא.

זהו את המטרות העיקריות של האתר שלכם

לפני שתצללו לתוך הפרטים הטכניים, חשוב להבין מה אתם שואפים להשיג מפתיחת אתר למסעדה שלכם. הינה כמה מטרות נפוצות להקמת אתר למסעדה:

בחרו שם דומיין מתאים

שם הדומיין שלכם הוא כתובת אתר האינטרנט שלכם שאותה הלקוחות צריכים להכניס כדי להגיע לאתר שלכם. הינה ההמלצות לבחירת דומיין מוצלח:

החליטו על ספק אחסון אתרים

כדי שאתר אינטרנט יהיה פעיל ולקוחות יוכלו לגשת אליו, תצטרכו לבחור בספק שיאחסן את האתר שלכם על השרת שלו. על אף שיש ספקים רבים זמינים בשוק, חשוב שתבחרו אחד המציע זמן פעולה תקינה מעולה, תמיכת לקוחות מסביב לשעון ומחיר המתאים לתקציב שלכם.

בחירת פלטפורמה

עכשיו כשיש לכם מטרה, דומיין וספק לאחסון, הגיע הזמן להחליט על הפלטפורמה שבה האתר שלכם ייבנה. בשלב זה תוכלו להשתמש בפלטפורמות לבניית אתרים המותאמים למסעדות. פלטפורמות אלו מספקות בדרך כלל תבניות ופונקציות ספציפיות למסעדות כגון מערכות הזמנות מקוונות, תצוגות תפריטים ולוחות שנה של אירועים. כמה אפשרויות פופולריות כוללות את WordPress (עם ערכות נושא למסעדות), Wix ו-Squarespace.

עיצוב ידידותי ללקוח

העיצוב והפריסה של האתר שלכם צריכים להיות אסתטיים וידידותיים למשתמש. הינה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

 

 

שילוב תכונות חיוניות

אתר אינטרנט של מסעדה הוא לא רק אמצעי ויזואלי. הוא צריך להיות גם בעל פונקציות הרלוונטיות לבעלים וללקוחות. הינה כמה תכונות שהן בגדר חובה באתר:

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

כדי להבטיח שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את המסעדה שלכם כאשר הם מחפשים באינטרנט, חשוב לעשות אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. הינה כמה שיטות SEO בסיסיות לאתר מסעדה:

עדכון קבוע של האתר

המסעדה שלכם תעבור שינויי תפריט, תקיים אירועים שונים במהלך השנה ואפילו תצא לחופשה קצרה לשיפוצים מדי פעם. חשוב שתעדכנו כל שינוי באתר כדי לספק מידע מדויק ללקוחות וגם כדי להראות להם שאתם פעילים ומעורבים ושלאתר שלכם יש ערך רב.

ניטור וניתוח של ביצועי האתר

ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר, חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו. כלים כמו Google Analytics יכולים לספק תובנות לגבי כמות המבקרים, ההתנהגות שלהם באתר שלכם ועוד. על ידי ניתוח נתונים אלו, תוכלו להחליט כיצד להמשיך ולשפר את האתר עצמו ואת הדירוג שלו בגוגל.

לסיכום

אתר אינטרנט למסעדה שלכם הוא אמצעי נהדר לספק במהירות וביעילות מידע ללקוחות מכל הארץ והעולם על העסק שלכם. חשוב לעדכן את האתר לעיתים קרובות כדי שיהיה בו מידע אמין, ואם רלוונטי גם להוסיף מערכת להזמנת מקומות במסעדה או טייק אווי ומשלוחים. אל תשכחו לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש כדי שהוא יופיע בתוצאות גבוהות יותר בגוגל, וכך העסק שלכם יקבל חשיפה גדולה יותר ללקוחות פוטנציאליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *