פתיחת עסק בתחום הקייטרינג היא החלטה מרגשת מאוד, אבל כפי שאתם בוודאי יודעים, צפויה לכם דרך ארוכה ולא פשוטה. מאחר וישנם אלמנטים רבים שאותם צריך לקחת בחשבון בעת השקת עסק, בחרנו באמצעות היועץ העסקי יוסי שינובר להציג חמישה טיפים שיכולים לסייע לטובת שגשוג וקידום של העסק, כבר עכשיו. מוכנים? בואו נתחיל.

הגדר את שוק היעד

אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך הקמה של עסק כולל את הגדרת שוק היעד. מאחר ואתם מתמחים בתחום המזון,  חשוב לזהות את שוק היעד ולהתאים את התמהיל העסקי לצרכים הנדרשים. יוסי שינובר מסביר כי הגדרת שוק היעד כרוכה בהבנת הצרכים וההעדפות הספציפיים. לדוגמה, אם אתם מתכננים להתמחות בקייטרינג לאירועים עסקיים, תוכלו להציע חבילות קייטרינג שעונות על הדרישות הספציפיות שלהם, כמו למשל קייטרינג לפגישות, כנסים ואירועי חברה, ובכך להתאים את השירות לקהל הלקוחות, ולא להפך.

מותג חזק

פיתוח של מותג חזק הוא חיוני לבניית מוניטין חיובי של כל בית עסק. המותג הוא יותר מאשר רק שם העסק והלוג, אלא זו החוויה שיש ללקוחות עוד בשלב ההיכרות הראשוני, איכות האוכל ועד למקצועיות של הצוות. יוסי שינובר ממליץ להקדיש זמן לתהליך, מאחר ופיתוח מותג חזק כרוך בהגדרת הצעת המכירה הייחודית, או מה שמבדיל אתכם מהמתחרים, כמו למשל חבילות בהתאמה אישית של קייטרינג. לאחר שהגדרתם את הייחודיות, השתמש בה כדי ליצור מותג עקבי בכל ערוצי השיווק – החל מקידום ברשתות החברתיות ועד לשימוש בלוגו העסקי במשלוחים.

בנה צוות חזק

בניית צוות חזק הוא אלמנט חיוני בתהליך ההקמה של כל עסק, מאחר וצוות חזק יניב את היכולת לחזק את הפעילות. על כן, רצוי להעסיק עובדים מנוסים, אמינים כמו גם כאלו אשר מחויבים להעניק שירות לקוחות מהמעלה הראשונה. בנוסף, רצוי להקדיש את הזמן לפני ההשקה של העסק לטובת הכשרה מקצועית, מתוך מטרה לעזור להם לשפר את הכישורים, ובשיטות העבודה שבהן אתם רוצים לנקוט, בשביל להצליח. בכך, תוכלו להבטיח שהצוות יהיה רתום למשימה, כמו גם מחויב להצלחה.

 

 

אימוץ טכנולוגיה

הטכנולוגיה הפכה לכלי משמעותי וחשוב מאוד בעבור כל בית עסק. הטמעה של אלמנטים טכנולוגיים כמו למשל שימוש במערכות הזמנה מקוונת דרך אפליקציה או הזמנה המתבצעת דרך ממשק של בוט לשירות לקוחות יכול לקדם את העסק בשלבים הראשונים שלו ואף להרחיב את הפעילות, כחלק משימת דגש על מענה טכנולוגי שיכול לחסוך לא מעט כסף.

השקעה ברשתות החברתיות

השקעה בנוכחות במדיה החברתית היא חיונית לבניית מותג חזק. על ידי קידום של נוכחות חזקה במדיה החברתית, תוכלו ליצור אינטראקציה עם קהל היעד, להציג את ההצעות הייחודיות שלכם ואף לבדל את עצמכם מעסקים אחרים. מדובר בכלי רב עוצמה שאותו אפשר לנצל לטובת הצרכים, החל מקידום של קמפיינים לגיוס של לקוחות חדשים ועד ליצירה של אינטראקציה עם הלקוחות, מה שיניב את היכולת לקדם ולהרחיב את הפעילות בפריסה ארצית.

לסיכום

הסקירה אותה הצגנו לכם כאן מהווה הזדמנות מצוינת בעבור בעלי עסקים לקדם את העסק בתחום הקייטרינג, כבר עכשיו. בשביל לעשות את זה נכון צריך לתכנן מראש וכן להקפיד על מענה על כל אחד מהסעיפים אותם הצגנו לכם, כאשר רצוי להיוועץ עם יועץ עסקי המתמחה בתחום, לטובת בנייה של תוכנית אסטרטגית שתהפוך לחלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה – החל מהיום הראשון לפעילות ועד לפעילות שוטפת המתבצעת ככל שהעסק גדל ומתפתח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *